گاهی اوقات سازمانها و شرکتها در ایران اصرار دارند که مدلها و ابزارهای سنتی را که حتی در دنیا منسوخ شدهاند به کار گیرند. واقعیت این است که این ابزارها متناسب با رشد و تحول محیط کسب و کار کاربرد چندانی ندارند. یکی از ابزارهای مدیریت استراتژیک که اصرار داریم در هر سازمانی به کار گیریم مدل SWOT است. این مدل در کتابهای مدیریت استراتژیک در حاشبه قرار دارد اما در کشور ما یکی از بهترین مدلهایی است که متأسفانه در خیلی از پروژهها برای آن بهای زیادی پرداخته شده و به مرزهای دانش مدیریت استراتژیک توجه چندانی نمیشود. کاریکاتور زیر را مشاهده و برداشتهای خود را یادداشت فرمایید.
کاریکاتور نشان میدهد اگر در انجام کارها اولویت بندی مناسبی نداشته باشیم بازنده خواهیم بود.