برای انجام این گونه تحقیقات لازم نیست ابتدا سراغ عین عنوان پژوهش رفته و درباره آن جست‌وجو کنید. بهتر است که از یک جست‌وجوی عمومی شروع کنید (‌مثلا فقط مذاکره یا مذاکره غیر رسمی  را جست‌وجو کنید و بخش عمده کار که کاربرد آن در صنعت نفت و گاز است را با اندیشه و تفکر (‌البته اگر در وب نتایجی حاصل نشد) و همچنین مصاحبه‌های عمیق کیفی دنبال کنید. برای دریافت اطلاعات راه‌های زیر را دنبال کنید:

1- ابتدا به وب سایت Libgen.org‌مراجعه کنید و با واژگان negotiation , communication کتابها را شناسایی و متن کامل آنها را دانلود کنید. توجه داشته باشید برای بررسی مذاکره غیر رسمی کتاب‌ها را تک‌تک باز کرده و فهرست مطالب آنها را به دقت بررسی کنید.

به عنوان مثال لینک زیر را در نوار آدرس مرورگر کپی کنید:

http://libgen.org/search?req=negotiation&nametype=orig&column%5B%5D=title&column%5B%5D=author&column%5B%5D=series&column%5B%5D=periodical&column%5B%5D=publisher&column%5B%5D=year

2- جستجوی ساده در گوگل (‌مخصوصاً در فایلهای پاورپوینت و پی دی اف)  شما را با تعداد زیادی از کلید واژه‌ها آشنا خواهد کرد. که در ادامه می‌توانید از آنها بهره‌برداری کنید. 

عبارت زیر را در گوگل جستجو کنید:

allintitle:  "informal negotiation"

برای شناخت بیشتر واژگان حتما برخی از صفحات را به دقت مطالعه کنید

3- استفاده از گوگل دانش پژوه

این بخش از گوگل که مستندات را برای شما جستجو می کند بسیار مفید است:

http://scholar.google.com

4- پایگاههای اطلاعاتی

بخش عمده و ارزشمند اطلاعات مورد نظر شما در این بخش قرار دارد که در  دانشگاه خود به پایگاههای اطلاعاتی خریداری شده همچون ebsco/emerald/sage/proquest/wiley/.... l متصل شده و اطلاعات مورد نظر را دریافت کنید.

5- روشهای بیشتری در کتاب اینترنت و کاربرد آن در مدیریت بررسی و توضیح داده شده است.

 اگر به  مشکلی برخورد کردید لطفا زیر همین پست یادداشت بگذارید

با تشکر