باسمه تعالی عظم شأنه

وب سایت بنی اسد در تاریخ 29 خردادماه 1386 رسماً افتتاح شد. آن روزها یکی از پر بیننده ترین بخش‌های وب سایت "منابع آزمون دکتری مدیریت" بود. تنها در یکی از وب سایت ها 18000 بار فایل آن دانلود شده بود. تعداد زیادی از وب لاگ ها مطالب را خواه بدون ذکر منبع و خواه با ذکر منبع نقل کردند و بر مراجعات خود افزودند. آن روزها آزمون بوسیله هر دانشگاه برگزار می‌شد. هر چند نواقصی داشت ولی انصافاً عادلانه‌تر از امروز بود. آن روزها دانشجویانی که دو قوه تحلیل و پژوهش را داشتند وارد دانشگاه می‌شدند و امروز پذیرش و برد با کسانی است که قوه حافظه قوی‌تری داشته باشند.

در هر صورت، خاطر شما را مکدر نکنیم. برای قبولی در دوره دکتری و کارشناسی ارشد دو راه زیر حداقل پیش پای شماست

1- آنچنان در حوزه مدیریت قوی و توانمند شوید که رزومه پژوهشی شما تقویت شود و هم بتوانید از  عهده آزمون کتبی و تستی به خوبی بر آیید ؛

برای این گروه طبیعی است که یک سیر مطالعاتی مفید و مناسب در زمینه مدیریت می‌تواند راه‌گشا باشد. البته اینگونه افراد اگر هم دکتری قبول نشوند در عرصه کاری خود موفق‌ترند چون سواد حاصل از مطالعه و فعالیت‌های پژوهشی، برای آینده کاری آنان مفید است.

2- نیازی نیست به خودتان زحمت داده و کتابهای متعددی را بخوانید . کافی است دست به دامن یک موسسه آموزشی یا برخی از کتاب های تست یا خلاصه جزوات شده و آنها را مرور کرده و البته در دانشگاه هم قبول شوید.

این گروه اگر قبول هم شوند بدلیل اینکه مطالعاتشان چندان در زمینه مدیریت قوی نیست تضمینی برای رقابت در عرصه علمی با کسانی که از روش اول قبول شده اند وجود ندارد. البته ذکر این نکته هم ضروری است که زمانی که تعداد افراد در یک حوزه علمی زیاد می‌شوند طبیعی است برای موفقیت،‌رقابت های علمی در بین افراد صورت خواهد گرفت.  بنابراین برد در آینده این علم با کسانی است که از روش اول موفق به قبولی در کارشناسی ارشد و دکتری شوند. مگر اینکه افراد گروه دوم در زمان تحصیل خود در مقطع ارشد و دکتری برخی از فرصت‌های از دست رفته خود را جبران کنند.

در این بخش سعی ما بر این است که فایل‌های قدیمی را بروز رسانی کرده و منابع جدید و متنوعی را برای علاقمندان به رشته مدیریت در گروههای مختلف معرفی می‌کنیم. سعی ما بر ارائه منابع دست اول و انگلیسی است؛ البته هر جا که منابعی مفید از تألیف و ترجمه و حتی مقالات و فیلم‌ها یافتیم برای شما معرفی می‌کنیم. آرزوی ما موفقیت روزافزون شما در تمامی مراحل زندگی و تحصیل است. مطمئن باشید که ما کشوری هستیم با مسائل متنوع و گوناگون مدیریتی و البته تمام نشدنی که برای حل آنها دانشجویان امروز باید آستین بالا بزنند.

صفحه قدیمی منابع آزمون دکتری مدیریت (‌آبان ماه 1385) !